Vad matchar man med blått, lila och lite rodnad?






Kommer frysa under helgens alla galej om inte kära solen tittar fram!
Visade mamma igår vad jag ska ha på mig på morgondagens examenstillställning.
Påpekade att jag måste fila mina fötter för man kan ju inte ha hårda hälar
när man ska gå barfota i klackaskor.
Ska du inte ha strumpor, utbrister mamma.
Klart jag inte ska!
Får du inte skoskav då?
Men mamma, vad ska jag ha för sockar som passar till klänning?
Du kan ha såna nylon, såna knästrumpor.
Mamma, du är dum i huvudet!!
Bruna nylonstrumpor är det värsta jag vet.

Kanske får tänka om i mitt val av kläder om det ska vara blött och kallt!
Klänningen är axelbandslös och går till knäna och igår tillfogade
min mindre mogna vänner fem blåmärken på mig, såklart
på benen och armarna! Vet inte vad som tog åt dessa omogna pojkar men helt
plötsligt blev det fritidsgård. Slogs med paraply, nöps, bets och hårdhänta
var dom jävlarna!
Så ovackert med blåmärken, blir fint i min klänning, tack kompisar!!

Ska dansa soldansen snart.
Är så trött på regnet, måste vara en stor läcka i himeln!

Puss från tjej som börjar helgens alla äventyr om bara några få timmar, skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0