Välkommen till 2009, fria människans årtal!

                                                      


Min lovely mamma hade ett så konstigt uttalande för några dagar sedan,
så konstigt att hon faktiskt lyckades chockera mig.
Och det krävs en hel del för att mamma ska lyckas chocka mig!!

Vi pratade om det här med att skiljas och mamma hade en bestämd åsikt:

- Man kan inte dela på sig när man har barn. Är man gifta och har barn får
  man se till att hålla ihop!

- Men mamma, tänk om alla får det bättre om föräldrarna inte är gifta!

- Nä, man får jävla se till att hålla ihop när man har barn!

- Är du dum i huvudet mamma?

- Inte skulle du väl lämna din man om ni hade barn ihop?

- Jo, om vi hade mått bättre av det.

- Äh, så kan man inte göra. Vad fan ska det bli för fru av dig?!

Ja du mamma, vad ska det blir för fru av mig? Jag ska väl inte vara bara fru i resten av mitt liv efter giftermål!
Detta är en ytterligare en stor anledning till att inte gifta sig, för min mamma
skulle inte låta mig skilja mig så, nä, är man gift och har barn ska man jävla hålla ihop.
Glömde frågade henne om man måste hålla ihop om man har barn men inte är gifta!

Haha, förvånad över att min mamma resonerar så och genast måste jag undra om det är
anledningen till att mamma och pappa levt ihop i snart 40 år, det kanske
är det som är hemligheten bakom deras många år, inte kärlek! Hm....

Ogifta pussar från Diana som nog förblir ogift!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0