Kära dagbok....


Läste i mina gamla dageböcker förra veckan.
Jäkla vad jag inte var vuxen när jag var 18-19 år.
Jag tror att jag föreställde mig att jag var vuxnare men
återblickarna i texten i den gröna boken talade tydligt sitt språk om att
jag var en omogon tös i övre tonåren.

De flesta inlägg runt den åldern var nog faktiskt mest om pojkar,
specifikt en då, men sen kom det in en till i bilden och det var ett
jäkla velande mellan dessa två. Sen blev jag ihop men den ena
men jag hade tydligen varit en taskmört och sagt till den andra
killen att jag hellre hade velat varit med honom.
Det minns jag inte (läs, det nekar jag till). En sån hemsk människa är inte jag!!

Sen nämns det en annan kille i dagboken. Denna pojke blev
senare min sambo, trolovade och en av de mest betydande i mitt liv!
Efter det blev jag vuxen och slutade skriva dagbok, finns inga anteckningar efter detta.

Jag började i fel ände, vuxen sambo i massa år och nu när jag borde vara
vuxen är jag mindre vuxen än vad jag var mellan 20 och 25!

Puss från tjej som undrar vad egentligen vuxen innebär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0