Musik!

MAN SKRIVER MINNEN MED MUSIK!
Ja, visst fan gör man det!


När vi åkte till Norge artonhundra frös ihjäl gick samma jävla
kassettband i bandspelare ( ja, det var så länge sen, innan cd-skivan!)
under hela resan. Pappa hade glömt att lägga in band i bilen
så vi köpte ett kassettband på en mack, dansband givetvis.
På samma mack köpte vi också något jävla mjukt gosidskit som smakade blaj.
Soft nougat tror jag det var. Äckligt så in i norden.
I en sjömanskista....sjöng dom i en låt, den enda låt jag minns en textrad ur.

I Norge åt vi stora weinerbröd med cocos på. Jag köpte en rosa bag och det regnade när
vi gick på stan, en söndag. Vi blev fotade vid någon staty av en död kung.
Min brors vita skor var inte längre vita och en lampa dog i husvagnen, vi hade en rosa och
en turkos, minns inte vilken som dog.
Vi åt Chili con carne som värmdes ur en konservburk, stark som attans.
Brossan hittade en kamera vid nån ruingrej som vi tittade på.
Vi lekte ABC-leken i bilen.

Allt detta minns jag tack vare det där jävla kassettbandet med skitmusik.
Jag var tio år gammal.

Kram full av toner från tjej som verkligen love music!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0