Smart Diana!


Äter morgonmedicin och har gjort detta i typ tio år. Men i morse blev det galet.
Har aldrig förr tagit fel dos, fel piller  eller annat trams.
Haft en delad sömntablett liggandes på mitt nattduksbord i flera veckor
men använder aldrig sånt så för några dagar sedan la jag tillbaka den i
medicinlådan. Igår fyllde jag på min dosett precis som vanligt.
För ett tag sedan brukade jag dela min vanliga tablett och när det låg
en delad tablett där i tog jag för givet att det var den vanliga tabletten.
Tyckte det var en konstigt eftersmak när jag svalde pillret till frukosten men
det berodde nog att den var delad och sen tänkte jag inte mer på det.
Förrän efter en timme när jag reste mig upp och var yr som fan.
Oj, vilket blodtrycksfall, jag är nog trött idag. Men så upplevede jag andra konstighetet,
slöhet i armar och lite av fenomenet tunnelseende. Det satt i så länge att jag
började få lite smått panik. Drack vatten och när den där konstiga smaken gjorde
sig påmind slog det mig att jag måste tagit Zopiklonen istället.

Ringde min syster i panik och undrade vad fan jag skulle gör?
Tror hon svarade: Gå och lägg dig och ställ klockan, det går över.
Ringe sjukvårdsupplysningen också.
Tanten där sa att jag kunde vara vaken om jag ville men jag borde kanske inte gå till jobbet
och jag borde inte cykla eller köra bil. Hon tyckte nog att jag gjorde bäst i att gå och lägga mig igen.
Precis som om jag ens hade varit kapabel till att köra bil då eller, hell no. Jag är
dessutom väldigt medicinkänslig.
Minns inte riktigt vad som hände men jag vaknade iaf kl 3.
Just nu mår jag si så där. Känns som om jag är federsjuk eller som när
fyllan börjar släppa kl 5 en lördagnatt. Yr om jag rör mig för mycket!
Fan fan fan, här pajjade jag en hel dag!

Onsdagskyss från tjej som aldrig förr tagit fel piller och kommer definitivt aldrig göra det igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0