Det är en fin illusion........Keep it!



Var hos barnen en stund i eftermiddags.
Lilla Li är som vanligt klokast i världen och hon berättade för mig att jag var " såhär liten",
lika liten som det lilla utrymmet som blir mellan fingrarna om man inte kniper ihop dom hårt,
så liten var jag  när jag låg i mammas mage,
Efter att jag levt ett tag blev jag "såhär stor", lika stor som Lis högsta hopp.
Hon sa även att hon kanske kommer att få barn när hon blir stor,
för det kan man få om man är flicka.

Så tokigt söt den lilla tjej som hade en liten biologilektion för
mig på köksgolvet.
Hon frågade mig om jag visste vem hon älskade.
- Mamma och pappa, svarade jag.
Nä, jag älskar en kille. Han är så snäll och söt.
Jag ska gifta mig när jag blir stor, sa hon.
Med två killar. Snabbt ångrade hon sig och sa att hon skulle
gifta sig med fyra killar.
- Oj Li, hur ska du orka med fyra killar!

Då tittar hon upp lite drömskt mot mig och svarar:
- Dom är såååå uuuunderbara!

Mitt hjärta blev alldeles varmt i flera sekunder! Fan vad mys att vara liten
och kär, inga bekymmer, inget krångel bara massa mys.

Sen skrattade jag lite inombords då jag vet att Li om 20 år
kommer tycka att alla killar är svin och helt jävla dummma i huvudet.
Om 20 år kommer dessutom den där pojken hon älskar ine vara så snäll
för han kommer att ha insett att alla tjejer är knepiga och helt oförståbara.

Min slutsats blir att jag från och med ska ha samma inställning
som en femåring, killar är såååå uuuunderbara.
Och jag menar det verkligen. UNDERBARA!!!

Puss från tjej som loves hur barn förgyller livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0