Ett gäng oäktingar!


Man följer nog minsann sina föräldras fotspår. Farmor följde sin pappa spår, pappa
följde sin mammas spår. Mina bröder följer samma spår som sina pappor.

Genom lite släktforskning fann min bror att farmors far, Carl Justus är
en oäkting. Det stor faktiskt så i kyrkoboken.
Hans namn och inom parantes står det oäkta och sen hans mammas namn.
De andra har minsann både mamma och pappa och är äkta :)
Farmor fick pappa utan en man så pappas har en parantes, oäkta.

Fast pappa fick en pappa i farmors nya snubbe, tror nog han adopterades,
och vi hade en farfar, en som var farfar och en biologisk som jag aldrig träffat.

Mamma och pappa fick oss barn utan att vara gifta så hade man
fortfarande kallat barn som är födda utom ett äktenskap oäkta så hade alla
vi fem varit oäkta.

Min äldsta storebror har fyra barn och inte är han gift, fyra oäkta barn.
Min yngsta storebror fick sitt första barn innan han gifte sig.
Så den enda som är ett äkta äktenskapligt barn är Niclas, min brors andra son.
Grattis till honom!

Vi har inte samma pappa, vi och äldsta broren men vi är fan
lika oäkta allihopa! Han fick min pappa och hans barn fick en farfar.
Se, exakt samma sak i alla led, en oäkta släkt men ingen är utan föräldrar
och mor- och farföräldrar!
Vi var en modern familjekonstelation redan i slutet av 1900-talet.

Dessutom är vi många syskon, och min bror har många barn så släktet
från Skintaby kommer inte dö ut än på många år!
Två av syskonen har genererat 6 barnbarn för mamma och pappa
och dom har tre barn som ännu inte reprodurerat sig.

Fy fan, julen kommer bli dyrare och dyrare......

Söndagspuss från oäkta tjej vars barn säkert kommer att vara oäkta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0