Fars dag!


Grattis pappa, kan jag ju börja med att skriva.
Sen undrar jag varför vi inte firar "alla barns dag".
Visst det finns ju den där dagen "menlösa barns dag" men
jag känner inte att jag platsar i den kategorin!
Givetvis är jag överlycklig över allt mina föräldrar gjort
men vi har ju faktiskt bjudit våra föräldrar på en hel del
godbitar som borde firas!

Alla bajsblöjor dom bytt, alla gånger dom matat oss och vi har kladdad
som grisar! Dessa utbortt som skedde i affärerna när vi inte
fick alla leksaker vi ville ha. Sen var dom tvugna att gå på
alla föräldrarmöten, vara klassföräldrar och annat skit.
Vi blev tonåringar och var inte lika ordentlig med att komma
hem i tid, då bjöd vi minsann på en hel del oro och gav våra
föräldrar en hel del tillfällen att få skälla på oss.

Sen flyttar vi hemifrån och våra föräldrar, framför allt våra pappor,
får ett ypperligt tillfälle att bära möbler och kartonger.
Sätta upp tavlor och borra hål. Kanske flera gånger också.

Sen är det dags för bröllop, vilket kostar en halv förmögenhet om
man är brudens pappa. Sen skänker vi dom ett barnbarn eller två
och med det följer barnpassning, matning och bajsblöjor.

Så visst, vi borde verkligen fira våra föräldrar men vi då?
Utan oss hade inte pappa fått T&T idag, det vill säga
tårta och trisslotter!!

Jag diggar min gamla farsa och idag tänker jag lite extra
på mina vänner som av olika anledningar inte har någon pappa
att fira.

Söndaskyss från tjej som ska hålla kalas för pappa kl fyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0