Lycka i tablettform?


Läste i en artikel i tidningen idag om fenomenet "lyckopiller".
Artikelförfattare menar att dessa piller är ett farligt sätt
att lura sig själv att tro att man är lycklig.

Då måste jag genast ifrågasätta om det verkligen finns folk som tror att
"lyckopiller" funkar på det sättet,man äter piller och blir lycklig.
Om man tror det borde man leta fakta eller låta bli att uttala sig.
Jag är en av alla miljoner vars fukost kombineras med vita små piller och
jag kan lova att dom inte på något sätt gör mig konstgjort lycklig, inte lycklig
överhuvudtaget faktiskt. MEN visst hjälper pillerna mig att ha en jämn grund.
Så jag sväljer fan inte lycka på morgonen.

Dom som inte tror att dessa piller är rena "lyckopillerna" tror att det är skitsnack
och att dom inte funkar. Att människorna som äter dom bara tror att dom hjälper.
Visst, men då ska man fan inte underskatta placeboeffekten. Är det så att piller är bluff
och båg är jag otroligt glad att jag har så bra placeboeffekt av dom då, för jag kan säga att
jag VET att dom funkar, och jag har god grund att uttala mig om det.

Och nej, människor som äter "lyckopiller" går inte runt i ett töcken utan
känslor eller kontakt med verkligheten, inte det minsta!!

Finns få människor i världen som vid otrolig smärta skulle neka till en värktablett,
precis som att det finns väldigt få diabeteker som skulle vägra insulin.
Inga hjärtsjuka skulle vägra waran.
Och hur många skulle gå omkring med obehandlad klamydia hela livet
för att man inte tror på medicin?

Inte många skulle ställa sig tveksamma till att min pappa äter waran varje dag
eller att mamma tar insluninsprutor. Men min konsumtion av "lyckopiller" kan ifrågasättas, varför?
För att dom inte gör skillnad på en konkret sjukdom som kan mätas i prov?

Men för Diana är "lyckopiller" såklart inte nog, nej hon är så koko att
hon behöver äta stämningsstabiliserande upptill, om dom hjälper?
Fråga min syster och ni får ett rungande JA som svar!

Placebo? Vem vet, och spelar det egentligen nån roll, huvudsaken
är väl att dom fungerar och fyller sitt syfte!

Lördagspuss från tjej som faktisk VET att lycka inte kommer från ett piller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0