Lyse=check,=vit reflex=check, röd reflex=check, gula reflexer=check!


Idag frågade min pappa mig om jag har reflexer på min cykel.
Underlig fråga men det har jag faktiskt inte, bara lampor.
Pappa informerar mig då om att min cykel inte är godkänt utrustad
för att användas i trafiken i mörkret.
Äh hallå, lampor borde räcka!
Fast pappa sa nej, nej, nej. Han hade läst i tidningen igår att en
cykel måste vara utrustad med belysning fram och bak plus reflexer
annar får man 400 kr i böter.
Jaha, ska jag behöva engagera mig i refexer nu också.
Räcker det att ha i ekrarna då?
Pappa kunde inte svara på den fråga men jag tyckte att det
gott kunde räcka med att dekorera hjulen med gula fula bågar.
Pappa tvivlade på mitt resonemang så i hets att ha rätt ringde jag
faktiskt en konstapel och frågade honom. Polisen borde ju veta sånt så dom
kan bötafälla alla stackars som inte har en pappa som min som
lusläser tidningen. Han hade ingen koll men han var snäll och tog reda på det.
En godkänd cykel ska vara utrustad med vit lampa fram, röd lampa bak,
vit reflex fram, röd reflex bak OCH gula reflexer i hjulen. Om man har minst ett vitt
däck med reflexupptagning bejöver man inte gula reflexer.
Hallå, hela min jävla cykel kommer fan vara full av krimskrams!

Eftersom att jag tog reda på fakta måste jag ju sätta på alla dessa reflexer,
eller inte jag såklart, det får min snälla pappa fixa.
Således kan vi dra slutsatsen att min cykel har körförbud i mörkret.

Så alla ni som inte lusläser tidningen eller en pappa som gör det:
UT OCH KÖP REFLEXER!!

Onsdagspuss från tjej som tycker det är lite väl mycket utrustning på en cykel!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0