Panik!!


Svartsjuka kan beskrivas som en spontan känsla som är svår att övervinna,
inte ens med sunt förnuft går det, står det i Wikipedia!

Snarare är svartsjukan den starkaste känslan man kan
ha i ett förhållande. Känslan som svartsjuka ger är nog
i en del fall starkare en kärleken, just vid det tillfället då.

I ett kärleksförhållande får man fan vara naiv och utgå
ifrån att man, så länge han inte säger något annat, är
den som han har valt att vara med.

Så länge det inte finns något konkret får man lita på att man
fortfarande är den han valt att leva med.

Det är det enda man kan göra, för att inte förstör sig själv, den andra och
förhållandet!

Jobbigaste situationen är nog ändå innan man bestämt sig
för att vara ihop. Då finns det all anledningen att vara orolig.
Har man inte bestämt att man är ihop har man inga förpliktelser
och man är fri att göra vad man vill, med vem man vill.

I en relation utan förpliktelser skulle jag fundera ihjäl mig på
just det där att man är fri att göra vad man vill.
Jag skulle omedvetet jobba upp en ilska mot denna människa
och på riktigt bli sur och bestämma mig för att jag minsann skiter i det där nu!
Ja, vad kan jag säga, jag är faktisk funtad precis som alla andra tjejer
som gärna vill ha någon sorts garanti  på att man inte delar liksom!

Puss från Diana som faktiskt ( nästan ) aldrig är svartsjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0