The man, the myth, the concept.


Han som är detta firade in sig i sitt sjunde decenium igår.
Jag firade med lie godis och några schyssta låtar.
När Sveriges störtsa snubbe och min stora idol fyller år får man minsann
fira med lite gotte och riskera att bli tjock!

Puss från Diana som bjuder på några citat ur Uffes låtar:

Säj mej, min älskade vän
vad är det för lag
som vi älskar att bryta
som bortskämda barn
det är kärlekens lag
Den är så enkel, så enkel
men vi gör den så svår
vi två


Du förstår inte varför
du är ensam och feg
Är det du eller din rädsla
som styr dina steg?
Kan du va mot andra
som du vill att andra ska va mot dej?

Du vet förälskelsen är en tokig idiot
Du slår igen dörren i ansiktet på honom
men han klämmer in sin fot


Idag är det bara du och jag
Idag är det bara vi två
Du är min
och jag är din
och kärleken förde oss samman



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0