Vuxenpoäng, vill man ha dom?



När man gör något som anses vara väldigt vuxet får man vuxenpoäng.
Varför är det så och vill man egentligen ha en massa vuxenpoäng?!

Vad ska man med vuxenpoäng till och vad fan betyder dom.
Att man börjar bli vuxen, men är det poängen man lyckats samla
som avgör det? Dessutom får man ju bara poäng för vuxna HANDLINGAR,
inga poäng för att man börjat tänka vuxet eller om man helt enkelt
avstår vissa saker för att man mognat och inser att vissa saker faktiskt
inte är bra för en själv i längden.

Iaf så har jag skaffat några vuxenpoäng, eller kanske snarare
svenne-poäng eller kärringpoäng.
Jag har putsat alla fönster, satt upp adventsljusstakar och stjärnor
och inte nog med detta, i eftermiddag blir det adventsfika hemma hos mig.

Vuxet som fan!!

Men jag vill fan påstå att jag har mer vuxenpoäng i icke konkreta handlingar,
och det är nog dom poängen som räknas.
POÄNG? My ass, palla nog.
I am me! Med eller utan massa vuxenpoäng!

Adventspuss från lite vuxnare Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0