Det snöade i Stockholm idag!


Vi sitter i våra hyresrätter, tar vår bil till köpcentrat, till
jobbet och överallt vi ska. Sen ställer vi bilen i garaget och knallar
upp i vår lägenhet och slår på tv:n eller datorn, helst både och.

Bo Rappne säger att vi har tappat kontakten med årstiderna
på grund av detta.
Vilka jävla årstider undrar jag då. Sommaren som regnar bort,
vintern som regnar bort, hösten som har strålande sol men är skitkall
eller våren som är den enda årstiden som bjuder på lite sommarvärme?!

Det enda som egentligen är viktigt för oss som bor i hyresrätt är
vilken grad termometern visar så vi vet hur vi ska klä oss när det
är dags att knalla ut från lägenheten ner till garaget.
Under 5 grader är det vinterjacka och vantar som gäller,
över fem grader får man frysa lite i höst- eller vårjacka.
Tio grader och dom tunna jackorna är lagom
Under sommaren är det bra att veta graderna så att man kan gnälla lite,
under 18 grader och det är legitimt att klaga på den svenska skitsommaren.
Över 18 och vi ska vara nöjda, så länge det inte regnar då!

Min syster är tempraturgalen, det händer att hon skickar sms till
mig och undrar hur många grader det är ute.
Fast egentligen kvittar graderna, vi ska ju bara lämna lägenheten
för att gå till garaget, inte så länge man är ute då.
Knappt tillräckligt länge för att frysa hur kallt det en är.

Paraply är det enda som behövs!!

Tisdagspuss från Diana som ska gå på husvisning så jag får närmre till garaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0