- Vill du ha ditt kaffe svart? - Ja. - Med mjölk? - Nä, svart!



I onsdags knackade det någon spännande filur med en liten lapp i handen på min dörr.
Läste bara översta meningen på lappen och kommer inte riktigt ihåg vad det stod.
Summan av kardemumman är att han gick runt och tiggde.
Det i sig måste ju vara helt meningslöst då nästan ingen har uttagna pengar
hemma nu för tiden och jag utgår ifrån att en tiggare inte har en babs i bakfickan.

Jag var en hemsk tjej som ignorerade honom och dessutom skickade jag mess
till mina fyra vänner som bor här uppe, så dom visste att han kanske skulle komma.
Vilket han faktiskt gjorde. Orka gå runt på hela Rotorp liksom!

Hörde av nån av dom att dom sett sin granne öppna och han hade några
teckningar han skulle sälja.

När jag, för många år sedan, var hos en kompis läste jag på en dörr i deras trappuppgång:
"bettleri undanbedes". I tisdags fattade jag att det var detta bettleri betydde, tror jag iaf.
Googlade lite men hittade inget solklart svar. Frågan är ju då om bettleri är förbjudet.
Visserligen hade han teckningar att sälja men får man sälja saker " på dörr" utan tillstånd?
Annars tjänar han ju svarta pengar och jag betalar någon svart och det har man ju hajjat
att man inte får göra.
Så att öpnna dörren, köpa en teckning och bidra med lite pengar skulle ju kunna
innebära att jag begår en olaglig handling.

Jag är för feg för att vara olaglig och begå brott så det var
ju en jävla tur att jag ignorerade honom!!

Jag vågar inte ens cykla utan lampa, inte för att jag ser sämre och inte syns
utan enbart för att det hade varit dödens pinsamt att bli stoppad av polisen
och få skämmas. Nu är jag liksom för gammal för att vara oförståndig.
Inte skjutsas, inte cykla utan lampor men framför allt inte kissa ute, fasicken så pinsamt
att bli haffad för det. 

Fredagspuss från tjej som i vissa lägen faktiskt är vuxen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0