Jag förstår att du säger något men jag hör inte vad!


Min kompis träffade en kille för ett tag sedan och för några
dagar sedan hade de typ världens längsta dejt.
Lite efter denna maraton-dejt hade han i telefonen sagt
något i stil med: "jag har tänkt på dig idag".
Jag frågade vad hon svarade då och hon ha sagt:
" vad kul för dig". Jag började skratta och trodde hon skojjade
men hon hade faktiskt sagt så.
Hon sa att han borde fatta att hon tänker på honom
så hon behövde inte säga det!

Och här uppstod det berömda TYSTA SPRÅKET som alla
talar men som ingen hör, än mindre fattar!

Detta språk talas nog lite för ofta, det är därför vi tjejer hela tiden
måste spekulera i vad sms:et egentligen betyder eller hur han menade
när han sa så. Det kanske faktiskt är så att killar inte talar det tysta språket,
det är bara vi som utgår från att alla, precis som vi tjejer, gör det och det
är därför vi inte förstår. för vi försöker leta upp det osagda.
Så det som skrivs eller sägs kanske faktiskt betyder precis det som sägs eller skrivs!
Men jag hävdar bestämt att killar också använder sig av det tysta språket.

Om jag använder mig av det tysta språket?
Jag använder mig av "inget språket", dvs inget språk alls, jag hoppas att folk,
framför allt killar, ska kunna läsa mina tankar och förstå precis vad jag menar!
Utan att jag ska behöva yppa ett ord och aldrig behöva förklara något.
Om det funkar? Nä, folk är skitdåliga på att läsa tankar!!

Torsdagspuss från tjej som pratar massor utan att säga något vettigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0