Speak MF!!


Innan människan kunde få fram ljud kommunicerad vi med
det tysta språket. Kroppsspråk och avläsning av känslor och reaktion.

I dagen high-tech samhälle är det svårt med det tysta språket,
det tysta språket är tystare än någonsin via tex sms och msn.
Face to face kan man uppfatta vilka känslor som uppstår
eller hur folks reaktion blir, vilket ger en hint om känslan.

Det skrivna språket är inte heller helt enkelt. Jag är ofta väldigt ironisk
och om jag skickar ett ironiskt mess kanske mottagern inte fattar
ironin för att inte tonläget hörs och detta kan skapa förödande missuppfattningar!

Men jag fattar inte ett skit av det tysta språket i teknologin.
Visst, om jag inte får svar och blir ignorerad kan jag väl räkna ut med lillfingret att
det förmodligen betyder att jag är just ignorerad.

MEN, en tjej nöjer sig inte med att resonera förnuftigt:
Jaja, jag blev ignorerad, skit i det.
Nä, vi ska hitta en anledning, tolka den på vårat sätt
och sen är tolkningen helt plötsligt fakta och SANNINGEN!!

När vi väl tolkat på vårat sätt är det kört, det finns inga ursäkter eller förklaringar
som kan undo ett missförstånd! Vi har liksom bestämt oss!!

Jag hatar verkligen att bli ignorerad och inte få svar oavsett om det är sms, mail eller msn.
Jag kan inte med det, okej om man vill ignorera någon, det gör jag med men det
som stör mig är att tystnad blir fri tolkning vilket alltid resulterar i att jag stör
mig som fan på det! Jag blir faktiskt lite arg, just för att jag inte fattar det
tysta språket. Hur fan ska jag kunna veta varför jag blir ignorerad om det inte
är glasklart!! Våga förklara eller använda ljudspåket!!

Snabt bestämmer jag mig för att jag hädanefter ska ignorera den jäveln
som ignorerade mig, och jag ignorerar för evigt - helst!
Då blir man blockerad, raderad och lite smått hatad!

We play this my way, or we don´t play it at all!!

Fredagspuss från tjej som ALLTID använder det tysta språket och ignorerar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0