Synth i cell blir Soft Cell.

Läste HP som vanligt i morse, fann denna artikel ganska rolig:

Musikproducenten från Halmstad avtjänar ett femårigt fängelsestraff för narkotikabrott. Men han vill fortsätta sin yrkesbana när han kommer ut – och för att hålla sig het måste man träna. Därför överklagar han nu Kriminalvårdens avslag på hans begäran att få ha sin synth i cellen.

”Jag anser att det är bevisat och dokumenterat att jag lever på min musik. Musiken utvecklas varje dag till nya stilar. Att få in min synth skulle främja min frigivning, annars tappar jag för mycket i produktionsbiten under min strafftid och kommer inte kunna hålla mig bland de efterfrågade producenterna år 2012" skriver musikproducenten i sin överklagan.

Kriminalvården avslog hans första begäran med hänsyn till säkerhetsskäl och att det medför olägenheter vid visitation.

Ja, får han en synth i sin cell för att "hänga med" i utvecklingen,så vill jag som är sjukskriven vara med på alla kafferaster som kollegor på jobbet har. Jag måste väl också "hänga med"!

 

Puss från tjej som funderar på när öronen ska trilla av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0