The big L.



Nej, då syftar jag inte på Roxettes gamla dänga!
Snarare på det där med att tvåsamheten är det som symboliserar kärlek.
Finns liksom inte utrymme att tänka på annat när ordet kärleks nämns,
de allra flesta tänker på kärleken mellan par, dom som är ihop helt enkelt.

Men vem bestämde något så dumt, att det som förknippas med kärlek är
tvåsamhet och kärlekspar?!

Vi är för jävla kassa på att förknippa ordet kärlek med det som egentligen
är det viktigaste för oss allra flesta, familjen och vännerna!

En vanligt fenomen är nog att många singeltjejer över 25
så febrilt letar efter kärlek, ur tvåsamhetssynvinkel då, att det
finns en stor risk att dom är kära i kärleken och inte i objektet.
Detta är nog de farligaste som kan ske, att man biter sig själv i huvudet helt enkelt.

Sen är det nog många tjejer som tror att dom ska bli någons nummer
ett här i livet. Det kommer aldrig hända, man kommer aldrig bli den
som betyder mest för någon annan. För den riktiga kärleken, om man reflekterar
över kärleken ett steg längre, är ju faktiskt familjen och ens vänner.
Eventuellt ens barn då om man har några.

Jag vet ju att jag aldrig kommer bli någons nummer ett, någons allt, just
för att vi inte är några naiva tonåringarna som ännu inte uppskattar sin familj
och sina vänner och faktiskt ser den vackra och helt ärliga kärlek
som finns i dom relationerna. Och vem fan vill axla det ansvaret, att vara någons allt?!

Tvåsamhet, för de allra flesta innebär ju att man lever i ett parförhållande
där man litar på varandra, älskar varandra och har fullt förtroende för varandra.
My ass!! Finns fan inga svartsjukare människor än de som lever i förhållande.
Tillit , trohet och förtroende nämner många som viktiga saker i ett parförhållande.
Tvåsamhet, nä, jag ser inte på förhållanden på det sättet.
Jag vill ha massa kärlek, olika personer som fyller de olika behov jag har.
En vän som är pålitlig, en familj som ger villkorslös kärlek, mitt barn som
är min stora kärlek och givetvis vill jag en vacker dag också ha en boyfriend
men det är inget jag tänker leta febrilt efter!

Dessutom vill jag dela med mig av min kärlek till massa människor,
inte befinna mig i en tvåsamhet där jag ska låtsas att jag älskar
den människan över allt annat. Jag kommer aldrig älska en utvald människa
över allt annat, bortsett från medlemmar i min familj!


Söndagspuss från tjej som lever i flersamhet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0