Helgens funderingar!

Första funderingen under helgen: MSN!

Jag har lite svårt att fatta vissas tanke när dom startar en konversation på MSN.

Någon skriver "hej". Man svara "hej" tillbaka.
Frågar hur läget är.
"Bra" är svaret sen inget mer.
Eller när någon " vad gör du"
Man svarar och av artighet ställer man samma fråga tillbaka
och svaret uteblir.

Varför ens engagera sig i att skriva något överhuvudtaget då?

Den jag skriver mest med på MSN är den jag träffar mest,
min bästa killkompis som dessutom bor i huset rakt över.


Helgens andra fundering är det här med att folk letar upp ens nummer
på nätet eller nummerupplysningen och hör av sig.
Är det en pinsam och desperat handling eller ska man ge
pluspoäng för att personen ifråga pallade anstränga sig lite grann?

Kan faktiskt inte riktig bestämma mig för om jag tycker att det är pinsamt
eller om det ger pluspoäng..
Jag skulle inte för allt i världen leta upp någons nummer och hör av mig.
Har jag inte fåt någons nummer personligen hade jag bara känt
mig otroligt despo.
Fast det kan ju även bero på att jag är tjej för i ärlighetens namn
hade jag inte hört av mig även om jag fått någons nummer.

Eller så beror det inte på att jag är tjej utan för att jag är en fegis.

Pluspoäng eller minuspoäng? Får nog fundera lite på detta innan jag beslutar mig!
Beror nog på vem, varför och när.

Puss från Diana som i en annorlunda situation hade gett det massa pluspoäng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0