Läskskatt!



Om man dricker en läsk om dagen löper 60 % större risk att bli tjock.
Regeringens åtgärd på detta problem: inför skatt på läsken så den blir
15-20 % dyrare, då konsumtionen minskar, tror dom!

Vad hände med självständigheten, demokratin och
den fria människans egna vilja.

Är det så illa nu att människor inte kan ta ansvar för sina egna handlar?
Att det behövs högre pris på läsk, godis och annat onyttigt för att
människor inte ska bli feta.
Är det inte mitt egna ansvar som människa att sköta min hälsa!

Föräldrarna kanske borde vara dom som tar tag i läskdrickandet
i sitt hem och konsumtionen av godis.

Helt enkelt borde tjocka människor nekas att gå in på McDonalds,
läsk och godis kan bli monopolägt och enbart säljas en dag i veckan.

Ska min älskade choklad kosta mig mer pengar för
att andra fetton inte kan hålla fingrarna borta ur gotteskålen!!

Puss från tjej som fortfarande tror på det egna ansvaret och den fria viljan-knappt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0