Dagen efter dagen ölen innan!



Grrr, jag vaknar alltid på tok för tidigt när jag druckit öl.
Borde sova halva förmiddagen med tanke på tiden det somnas.
Men nä, inte jag inte. Vaknar alltid före åtta och plågas av torka,
huvudvärk och lite lätt yrsel.

Imorse var inget undantag, kl åtta med huvudvärk ett väldigt tilltaget
illamående och omöjligt att somna om!!

Så jag låg där i sängen och funderade på människor jag träffat
och på vilket sätt dom påverkat mig för jag tror att alla
möten på något sätt påverkar människor.

I några minuter pallade jag tänka på det men sen insåg jag
att jag inte orkade vara så djup just denna morgon.

Istället funderade jag på min födelsedag och betydelsen av att passera
vuxenstrecket. Och vips så slog det mig att det är nu man får en
chans att förändra saker, lite som en nystart.

Så, min drastiska åtgärd för att eliminera upprepningar från saker
som hör ungdomen till raderade jag alla gamla ragg i telefonboken.
Alla pojknamn vars tunga jag haft i min mun är borta!
Alla telefonnummer jag fått ute men ALDRIG använt.
Några sparade jag faktiskt enbart för att INTE svara om dom ringer.
Måste ju veta om det är någon jag absolut inte vill prata, vore
ju hemskt om jag svarade då. Nu heter alla dom " svara inte!!" i min mobil
så jag slipper engagera mig i vem som ringer!

HUH!! Nu börjar vuxenlivet och 23-årrskrisen övergick i hopp
om en nystart där jag kan sålla saker som är bra och dåliga för mig.

Fan vad jag var klok i dagens dimma av gammal öl=)

Lördagspuss från tjej som ska på´t ikväll igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0