Eh? Va?


Jag fick ett så lustigt samtal,
en tant som ringde till mig, fast hon var såklart inte gammal
nog att vara tant men jag kallar henne tant för hon gjorde mig upprörd.

Men jag befann mig liksom inte i possitionen att kunna
uttrycka ilska i just detta samtalet, hade varit oförskämt av mig!

En mycket stolt Diana höll sig nog i hela 13 minuter (REKORD) innan
det inte funkade att hålla igen.
Känner mig lite taskig såhär i efterhand fast jag var väldigt noga
med att påpeka att jag inte ifrågasatte hennes kompetens, hennes
arbete eller henne som yrkeskvinna men......

Vissa resonemang och vissa regler som finns i vårt system gör
mig galet upprörd.

Rättigheter var ett ständigt återkommande ord i detta samtalet.
Rättigheter? Vems rättigheter?!

Vissa människor borde fan inte ha några rättigheter, man borde bli
ifråntagen sina rättigheter om man har missbrukat dom.
Vissa människor vet dessutom inte sina rättigheter, vem påminner
dom om vad dom har för rättigheter?!

SVERIGEHARETTJÄVLASKITSYSTEM!

Onsdagspuss från tjej som starkt ogillar samhällspolitiken!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0