Ikaross!


I köket utspelar sig följande scenarium:

Jag står och vispar pannkakssmet och råkar trampa på
en gammal makaron, det sticker till under foten så jag rycker bort den.
När jag hastigt drar undan foten slår jag i tån i listen på golvet
och rent spontant ska jag ta upp foten mot handen för att minska smärtan.
Kökslådan står fortfarande öppen sen jag tog fram deciliter-måttet och
givetvis slår jag då knät i lådans undersidan och sträcker på mig.
Då slår jag i huvudet i den öppna skåpsluckan där jag tagit skålen!
När jag slagit i huvudet tar jag handen i håret, backar lite bakåt.
Vispjäveln fatsnar i förklädet och den förbannade pannkaksmeten åker
ut över hela golvet.

Ska torka upp kletet med trasan men oj, det kommer inget vatten ur kranen!

Givetvis har jag inte varit såhär klantig men det är en metaforisk
berättelse om hur lätt det är att allt börjar krångla om en sak krånglar trots
att det började med en sak som från början skulle bli god (pannkakorna)!

Måndagspuss från tjej drabbas av vulkanens effekter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0