Yama!


I dagens moderna samhälle tjatas det om att man ska säga vad man tycker
och folk i allmänhet proklamerar också att man ska säga vad tycker och känner.

Jag har haft en del problem med det där, att säga vad jag tycker eller känner.
Det är enklare att liksom bara hålla med och sen gå och grubbla i min ensamhet
om vad jag egentligen tyckte eller ville.

Detta koncept innebär att man ibland blir överkörd och vissa saker blir
gjorda eller godkända trots att man inte alls ville det.
Men det är konsekvenserna man får ta av att inte våga säga som man egentligen
tycker eller att man egentligen inte vill, eller att man vill men inte vågar säga det!

Då får man dravla det i huvudet tusen gånger och stå där med något felaktigt
för att man inte vågade....

Jag har blivit så mycket bättre på det nu, enbart för att jag gick med på något
som var dumt och skapade ganska mycket ångest och då fan tänkte jag
att jag aldrig mer ska göra något för nån annan bara för att hjälpa den människan.
Inte när det skapar så mycket grubbel för mig!

Men nu har jag märkt att det inte alls är ok att säga vad man tycker, eller
att man inte och fy tusan om man säger vad man känner.
En del känner sig anklagade om man utrycker att något inte är bra
trots att det egentligen inte handlar om just den personen!

Jag förstår inte vilket koncept som ska följas och jag måste skynda mig
att finna ut det för jag är snart TREA NOLLA och då ska man vara vuxen och veta det!!!

TJUGONIOårspuss från snart vuxen dam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0