Blödiga systrar i korridoren!



Igår var vi och träffade min storasyster.
Freaky som tusan att se henne komma gåendes
som en pigvin och tänka:

Hon är mamma nu. Hon har ett litet barn.
En liten flicka!


Fick inte träffa bebisen men Elisabeth hade med
sig kort. Jag kramade min syster, sa grattis och sedan
kollade jag på korten med vattniga ögon.
Kände ögonen vattnas redan när jag såg Elisabeth
men höll inne på det.
Fast det gick såklart inte. Kikade på korten
och blev en blödig jävel.

Titta upp på lillasyster, vattninga ögon minsann
hos henne med. Tror faktiskt att det vattnades lite
i storasysters ögon också.

Lindas man såg inte helt torr ut i ögonen heller.

Inte träffat pappan till barnet ännu och det kommer
också kännas så skumt, att titta på honom och tänka
att han är pappa nu. Han och min syster är en familj liksom.

Lycka och overklighetskänslor mixas ihop.
Oj, syster och hennes man måste ha så många
överväldigande känslor.

GRATTISpussar till storasyster och mannen = mamma och pappa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0