Den som väntar...väntar fan länge!!


I över en vecka har vi väntat på en liten bebis.
Kära syster har passerat beräknad födsel med råge,
11 dagar tror jag minsann att hon gått över.

Syster gick från att ha stor mage, till större och
den senaste veckan har magen liksom "kasat" ner
och sjunkit en massa.

Och nu måste det minsann vara dags hoppas jag!

Inte för att jag önskar min syster smärta men
nu vill jag att hon ska ligga på BB med särade ben
och krysta och skrika utav helvete!!

Krama sin mans hand så hårt att han undrar
vart i helsgotta Bettan fick sin stålmannen styrka ifrån.

Och ta i för allt hon är värd, skrika lite mer
och krysta!! Sura på alla som säger åt henne at andas.
Be om mer lustgas och säga knäppa saker.

Och krysta mer och mer och sedan få höra skriket från en liten bebbe.
TYcker gott hon kan syssla med sånt smärtsamt denna
regniga måndag.

Jag har ändrat min övertygelse om en pojke och blivit
helt hundra på att det är en liten tös.

Snart finns det en ny familj liksom,
en mamma, en pappa och ett barn.

Förr eller senare kommer det ju att hända om inte
syster ska hamna i rekordboken för första människan
som har en elefantgraviditet.

Måndagspuss från tjej som kommer bli moster - snart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0