Du har blivit moster till en flicka!


Väldigt tidigt i tisdags morse ringde det i min tele.
Tror klockan va runt halv fyra.
När jag hörde det ringa var jag helt säker på att det
var min storasyster som ringde.

Och ja, det var det!!
En liten flicka kom till världen vid halv tre-tiden.
Kändes så overkligt att höra min storasyster i andra
änden av luren och tänka:

Min syster är mamma nu! Jag pratar med min syster
för första gången när hon blivit mamma.

Där låg jag i min säng och fick rysningar av lycka,
och det gick såklart inte att somna om.

Kan inte föreställa mig hur overkligt det måste kännts
för syster och hennes man. Att dom fått en liten bebis,
systers stora mage har blivit en liten människa
nu liksom.

Torsdagspuss från tjej som fortfarande upplever lite overklighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0