Gammal är inte alltid äldst!



Jag blir faktiskt lite smått upprörd när jag läser
om de här äldre stackars paren som inte längre får
bo ihop när ena partnern behöver omvårdnad på ett hem.

Jo, men det är snällt av samhället att sära på par
som verkligen vill bo tillsammans resten av livet.
Dem har delat hela sitt vixna liv och sen ska nån stackare
bli ensam kvar i deras gemensamma hem när den andra
flyttar till hem. Snacka om ångest på äldre dar!
Det är helt sjukt crazy att det inte är en självklarhet
att dom själva ska få välja om den friska vill flytta med.

Man får leta upp något bra i det hela då då,
det måste man ju göra och det går ofta att hitta någon
positiv grej i skiten om man inte är så knusslig!

En del kanske skuttar jämfota av lycka när det är dags
för partnern att flytta till hem. Mannen eller frun kanske
har varit trött på sin respektive i massa år och äntligen
slipper dom skiten och får en frihet.

Hade jag varit min mammas man och bott med henne
hade jag hoppat av glädje av att slippa bo med henne.

Så visst, en del kanske tycker det är bra.

Lördagspuss från tjej som ska bo med min gubbe ALWAYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0