Gjorde som sig bör!



Smörrebröd ska det ätas i Danmark så jag fick testa detta koncept.
Mat på danska var inte helt enkelt.
Skinka med
speilegg. Jag hade ingen aning om vad speilegg är och
var tvungen att fråga.

Den otrevliga snubben korrektade mitt uttal så jag var
tvungen att fråga igen. Då brölade han ur sig: STEKT ÄGG.
Jaha, hur ska jag fatta det?!

Det där stället, dom hade otrevlig personal.
Korvar!

Fikade på Danmarks äldsta cafe´ och dom hade ett
jättekonstigt system. Man gick och köpte sin kaka över disk
men kaffet skulle man beställa och betala vid bordet.
Why? Hade varit enklare att beställa allt på samma ställe!

Sen åt jag en riktig mumma hamburgare!
Färskost i botten , vanlig ost och sallad med tomat och gurka sen en 3 cm
tjock hemmagjord biff. På biffen var det bacon och brödlocket var
brett med pesto. Mumski.

Hade jag vetat innan var det var i hamburgaren hade jag
slutat fundera på att beställa den när jag sett ordet pesto
så det var tur att danskarna höll inne på infon!!

Puss från tjej som åt en ruskigt god kaka på cafeèt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0