HON,HENNE inte DEN!


Efter att ha sagt "den" om bebisen i systers mage hur
länge som helst så känns det jätteskumt att
säga hon eller henne.

Ännu konstigare känns det att säga hennes namn:
Mikaela, är så van vid att säga den eller bebisen
så jag säger bebisen nu.

Inte henne, hon eller Mikaela. Jag säger
bebisen.

När nån säger henne eller flickan så undrar
jag i en halv sekund vem dom pratar om
sen fattar jag!

Jag fattar inte varför det känns då skumt
att säga annat än bebisen, jätteskoj att ha ett namn
att säga och att stora magen äntligen är en person
och då vill jag inte säga den!

Måste bryta den tråkiga vanan!!

Woho, jag har ju faktiskt blivit moster nu, för första gången!
Jag är faster  sex gånger om, 5 pojkar och en flicka så nu är det lite extra
kul att jag blivit moster och att det kom en flicka till!

Lyckopuss från tjej som fått en ny titel: moster Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0