Last kiss!


Så är den här, min sista fredag som 20-någonting.
20-talet tar slut om om exakt en vecka och lilla jag
bli 30. TRETTIO år, helt galet att jag snart är 30-något!

När jag var liten var alla 30-åringar sjukt vuxna och
satt hemma och hade tråkigt.
Men nä, så är det ju inte på riktigt, inte i min värld.

40 är det nya 20 säger reklamen för Cougar Town,
det innebär ju att 30 är det nya 15 och fy tusan vad skoj
jag kan ha då.

Men sure, det finns ju saker nu som inte fanns
när jag var 15. Har en hyra att betala och en del andra
företag som suger mig på pengar.
En lägenhet att städa, mat att laga, tvätt att tvätta sen måste man
ju faktiskt göra något för att få pengar!

När jag var 15 kunde man inte skicka sms, DVD:n var knappt
uppfunnen, datorn fanns inte i varje hem, speciellt inte bärbara!
Mp3:n var under utveckling, cd-skivorna på uppgång och platt-tv:n
var bara en fantasi.

Vetefan om jag vill att 30 ska vara det nya 15.
Hur ska jag överleva utan att skicka sms och hur fan
ska tele2 överleva utan de 2000 jag i snitt skickar varje månad!!

Nä, det är nog bara att inse fakta och passa på att
fira födelsedagen. Och fira, det ska jag göra.
Tre dagars firande! Dagen innan, på dagen och dagen
efter ska det hållas igång.

Nästa söndag kommer att bli en hård dag,
seghet i huvudet, trötthet och lite ångest över inträdandet
i 30-något!

Fredagspuss från 29-åring som avnjuter fredagen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0