Lite snuvad på konfekten blev jag nog!



Man bygger upp saker som är "tänkt" att hända, man lyfter
upp nån slags föreställning om hur det kan/ska bli och
sen ser med spänning fram emot det.

Men oftast blir det ju inte på det sättet man tänkt
och föreställt sig.

Den där uppbyggda fantasibubblan blev visst inte så käck i
verkligheten och ja, den kan ju inte annat än att spricka.

Luften går liksom ur rätt snabbt när man inser det faktum
att det inte riktigt blev som man tänkte.
När det där spännande som skulle hända inte samspelar
i verkligenheten som i fantasin.

Ja, då uppstår ett fett jävla antiklimax, ett missnöje
utan dess like och man blir liksom snuvad på konfekten.

Den konfekt man  bakat i fantasin kan inte blandas
utan vissa ingredienser och uteblir vissa ingredienser blir
sufflen platt som en jävla pannkaka!!

Ja, helt enkelt uteblev det fantastiska i fantasin,
luften gick liksom ur jävligt fort ur bubblan!

Jag vågar påstå att effekten av tanken är så mycket
större om man låter bli att försöka göra verklighet av det!

Jag blev snuvad på konfekten, trots försök.
Kan hända att jag även snuvade någon, men
det är inte mitt fel!

Tisdagskyss från tjej som iaf va pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0