Mycket mycket viktigt!


En del säger att åldern bara är en siffra på ett papper.
Hell no!! I vissa avseenden kanske men nja, det finns
moments när det är väldigt relevant.
Som när man fyller 18, då är åldern viktig.
Man får ju ta körkort och inviga krogrundorna.
20 är också så mycket viktigare än bara en siffra
på ett papper. Systemet och fler val på krogar.

Sen fallerar betydelsen av åldern, alla faller ner
i åldersträsket och man inser liksom att det enbart går
utför. Ens ungdom är INTE odödlig.
Då blir åldern bara en siffra på ett papper.

Åldern är väldigt väsentlig i partnersammanhang också,
vissa må påstå att det  inte är viktigt men för de flesta
finns det nog ändå en spärr. Är man 30 är 20 på tok för ungt
och 40 på tok för gammalt!
Skulle ju vara wierd om jag hade en kille som är 20 år,
snudd på barnarov. Om jag hade en kille på 40 hade jag
haft en gubbe som partner liksom!
Att det slår på 5 år i ålder kan väl vara okej.

Jag besitter iaf den där spärren kom jag på för längesen!
Min syster tillhör skaran som är ihop med en "gubbe",
han är 13 år äldre. Skulle jag befinna mig i samma åldersskillnad
hade jag varit ihop med en gubbe på 43, nja mindre troligt!

Söndagspuss från tjej som tycker att min ålder bara är en siffra på ett papper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0