Uppfinningarnas uppfinningar!





Jag försöker att tvätta mitt hår så sällan som möjligt.
Max tre gånger i veckan, måste ju spara det det tunna hår jag har
så jag inte blir en flintig gammal kärring.

Jag tycker det är högst otympligt att duscha utan att tvätta håret.
Jag får liksom stå där under strålen och göra en huvuddans så
att håret inte blir blött.

Men sen så dök den gamla hederliga duschmössan upp
i mitt hem och sen flera år tillbaka förvandlas jag till en
kärring när jag kliver in i duschen.

Helt klart är den underskattad den där uppfinning.
Inte nog med att det är kärringvarning på duschmössan
så använder jag också torrschampo.
Sånt där torrschampo som damer använt sedan 60-talet.

Men utan torrschampot hade jag ju varit tvungen att tvätta håret
varje dag alternativt ha smutsigt och äckligt hår.

Tacka vet jag kärringarna som bevarat så många bra grejer
till oss ungdomar.
Ja, jag är fortfarande ungdom!!

Söndagskyss från tjej med otvättat hår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0