Det ligger liksom i människans natur!


Alla snackar skit om folk så är det bara och jag är givetvis inget undantag.
Jag både snackar skit och skvallrar.

Jag beklagar mig över folks beteenden och genom att berätta för
någon om hur någon betett sig har jag i en och samma mening
både skvallrat om vad denna någon har gjort och dessutom
snackat skit om människan eftersom att jag berättat om något
dåligt denna människa har gjort - mot mig eller någon annan.

Detta är ju liksom vardagens skitsnack och skvaller.
Alla berättar om människor på ett negativt sätt.
Givetvis skvallrar man om positiva saker också.
Detta vardagsskvaller och skitsnack handlar ju om helt oviktiga
saker egentligen och aldrig om nära vänner.

Jag  skulle ju inte skvallra i den bemärkelse att jag skulle berätta om
något en vän gjort som inte min vän vill ska föras vidare och jag
skulle ju inte bryta löften.

Att snacka skit genom att berätta vad någon gjort eller att skvallra
om en händelse är ganska harmlöst tycler jag. Men visst, det finns alltid
en risk med ett öppna käften och berätta om något.
Det enda man kan göra är väl då att stå för skiten. That´s it.

Men att snacka skit och angripa en människas personlighet är nog
inte riktigt vardagsmat. Då kommer man helt plötsligt till den nivån
när man inte riktigt vet om det snackas skit för att personen som
snackar ska sänka den det handlar om och höja sig själv en nivå
eller om det är sakligt.
Sånt skitsnack kan man inte basera sin uppfattning på.
Det kan helt enkelt handla om att någon behöver hävda sig
eller att någons frustration går över styr.

Oftast kan man ju inte snacka skit om sina nära vänner,
man har ju valt sina bästisar och efter många år finns ju bara de
vänner kvar som stämmer med ens egna värderingar och premisser.
Skulle något ske så att man snackar skit om vännen utiifrån deras personlighet
bör man nog byta ut vännen istället!

Jag tycker själv att vardagsskvaller är väldigt intressant
annars hade jag inte läst bloggar, snokat på Facebook , kollat
på dokusåpor och läst tidningarna!

Fredagskyss från tjej som uppdateras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0