In da kök, no Ernst!


Idag har jag minsann kokat gröt och gjort Jansson UTAN festelse.
Fy fan för sill i potatisen!

Kokat gröt till ris alá Malta också.
Inte bränt katsrullen, brandlarmet har inte tjutit
och nog tusan luktade det lite gott minsann.

Jag kanske kan det här med att husera i köket trots allt.
Så länge jag slipper fippla med kött ska det nog gå bra=)

Ris alá Malta, denna ljuva rätt, (är det förresten en efterrätt eller
är jag helt ut och reser?) ska slinka ner imån, mumskibumski.

Malta, skinka, julmust och lite choklad så är julen räddad.

Tomten var hos mig innan också minsann.
Har flera klappar hemma nu och jag är så sjukt nyfiken!
Vill bara slita av pappret men jag ska minsann hålla mig till
julaftonskvällen efter Karl Bertil, precis som traditionen säger.

Man fy för tusan vad det kliar i fingrarna att dra loss tejpen=)

Lilljulaftonkyss från tjej som ser fram emot matkoman av maltan - not!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0