Julen gick från röd till blå!


Juldagsnatten spenderade vi på hospitalets akutmottagning.
Varför? Jo, min kära mor hade gjort en vurpa hemma
och kunde inte ta sig upp igen.
Så hon slutade sitt julfirande med att åka blåljus-taxi!

En fet båtira runt ögat fick mamma, det fick nog en del
andra av de som befann sig på akuten den natten.

Förvånad över antalet tjejer som av okänd anledning
hade blod på sina tröjor och även de tjejer som hade blod
där det bordet suttit lite tyg. U-ringningarna 2010 är inte riktigt
lika generösa med tyg som dom var på 90-talet när jag var 18 och
firade min första juldag på krogen.

I rummet jämte mamma låg en kille, förmodligen full som en kastrull,
med ett uppslaget ögonbryn. Varenda gång jag steg ut mamma rum ropade
den där jävla killen på mig:
- Du, tjejen med sjalen. Kom hit! Du tjejen, med sjalen. Kom hit!

Efter att han ropat på mig si så där åtta gånger ville jag bara
sticka in mitt huvud i hans rum och be honom hålla käften!
Alternativt slänga lite salt på hans spruckna ögonbryn.

Efter två började det rulla in ambulanser med diverse fyllon, vissa
har nog för vana att supa till det.
En gubbe i kalsonger låg på en brits och ropade aj.
Han ropade och ropade och rätt var det var hördes en duns.
Mannen i kalsonger låg på golvet och ropade aj.

Jisses vilken natt!!

Tisdagskyss från tjej som förmodligen tagit igen den förlorade sömnen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0