Bromsen sitter jämte gasen!!


Vid ett övergångsställe SKA bilar stanna och släppa fram gående, så är det bara!
Eftersom att jag inte har det bästa tålamodet och humöret, framför allt
i trafiken blir jag helt galet sur på dessa jävla bilar som saktar in en meter
innan överångsstället och förväntar sig att man glatt ska traska på och veta
att dom tänker stanna. Det finns inte en chans i världen att jag går över
om jag inte är till 99% säker på att biljävlen stannar.

När det kommer sånna bilar blir jag skitsur och vänder mig mot bilföraren
och ger en riktigt " om blickar kunde döda"-blick.
Dessutom har jag för ovana att hytta med armarna också.
Det gör jag alltid när jag är missnöjd på medtrafikanterna. Hytt-Diana liksom.

Just detta hände mig igår, en biltönt som saktade in en halv meter innan
och givetvis får jag raptus, vänder mig mot bilen och blänger argt
och hytter lite. Men oj oj oj, det var visst en polisbil!

Vilket gjorde mig ännu surare för dom om någon borde visa tecken på att sakta ner tidigare.

Dom rent spontana orden blir då:
DU OM NÅN JÄVEL BORDE FAN VISA TECKEN PÅ ATT DU SKA STANNA
VID DET HÄR JÄVLA ÖVERGÅNGSSTÄLLET!!

Poliser gillar inte ovårdat språk, mördande blickar, fingervisningar och ilskna människor!

Jag tror att jag borde gå nån anger manegment- kurs innan jag kör bil
för att inte hytta sönder mina armar, döda bilförare med mina blickar men framför
allt för att inte tuta sönder bilen och halva staden.
Jag har dessutom för mig att man får böter om man tutar i "onödan"!

Onsdagspuss från tjej som har en del att säga om bilar som inte blinkar i god tid.....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0