Dreadful!


Usch, imån har jag tid för besök på kvinnokliniken.
Jag tror att detta moment innebär lite magont för alla kvinnor.
Kanske inte när man är gravid för då verkar allt så spännande som
man kan få se och veta under ett sånt besök.

Men ett besök hos, som min kompis Linda så fint utryckte det,
pill-i-fittan-doktorn, känns inte så angenämt.

Ligga där i en bygelstol med fläkt kön,
nä fy fan! Det lockar inte mig det minsta.

Måste vara lättare för killar, en snopp är en snopp,
en skinnförlängning av kroppen.
Den liksom bara finns där och är inte det minsta märkvärdig.
Killar behöver bara nojja sig över att dom ska få stånd
om det är en snygg kvinnlig urolog!

Det kvinnliga könet är liksom något som utforskas på ett annat sätt,
som en hemlig grotta som inte ens jag vet hur den ser ut på djupet.

Inte fasen vill jag veta det men det känns lite läskigt att
gynekologen ska se något som är mitt, i mig, som inte ens jag sett.

Jaja, lika bra att ha det gjort. Så vet jag iaf att allt är ok, för det utgår jag ifrån.

Onsdagspuss från en nervös Diana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0