Gott Nytt År!


Det faller över från 09 till 10 och genast ska det förbättras, lovas och tas nya tag.
Nytt år, då ska folk passa på att förändra de dåliga sakerna.
Sluta röka, börja träna, läsa fler böcker osv osv.....

Vi byter kalander och skriver 2010 istället för 2009, det är egentligen den
enda skillnaden så varför detta ståhej!
Vill man förändra något har man 364 andra dagar på sig att ta tag i saken,
nyårsafton är bara ett svepskäl till att börja fundera på vad man
vill förändra. Fundera är nyckelordet här, för hur många människor
håller sina nyårslöften!

Som ni säkert kan gissa har jag inte avgett några nyårslöften som
ska förändra saker men visst, bara för sakens skulle jag kunna lämna
massa små löften som jag VET att jag skulle hålla, typ:
Inte peta i näsan i kön på Hemköp, alltid spola när jag varit på toa,
inte lämna flera dagars disk i köket, sköta min hygien, använda Facebook varje dag,
lägga ut fula kort på bloggen och annat som jag gjort hela ofta, länge och mycket!

Förändra och förbättra? Va fan, jag väljer att behålla det jag är nöjd med,
förändra det dåliga hoppas jag är en process som kommer när det är dags.


Puss från tjej som säger: nytt år, nya tag, massa förändringar och rökstopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0