Vilken planet kommer vi ifrån?!



Män letar efter något praktiskt som passar i deras liv,
kvinnor letar efter den stora kärleken!

Detta sa min syster för några dagar sedan när vi pratade om det manliga
könet ur ovänskapligt syfte. Att ha en relation som är okomlicerad,
lessen att säga det men det är nog en omöjlighet.

Många tjejer har den där bilden som romantiska filmer falskt lurar på oss
och tyvärr kommer det inte hända, så naiv är inte ens jag!

Det kommer nog inte dyka upp nån blixtförälskelse som varar
förevigt, dessutom ska han leta upp mig och när han tillslut hittar mig
ska han säga att han inte kan leva utan mig, att han älskar mig och sen
friar han! Precis som i filmen.

Hahahahahaha, jag tror även på tomten, påskharen och annat
trams som jag blev itutad när jag var liten.

En del tror också på det där fenomenet att det ska komma en kille och rädda
en, rädda en från vad? Livets hemskheter eller åskstormar,stress och leda.

En strof ur Uffes bästa låt: Du kan bli min frihet, du kan ta mig ut härifrån,
fick mig att sluta dejta en kille. Lyssnade på låten och kände att han
fan inte kunde bli min frihet. Men så funderade jag på vad det innebär,
du kan bli min frihet! Måste betyda att man träffar mannen som är ett
100%-igt stöd i livet, som man litar fullkomligt på, som gör en lycklig
och hela den skiten. Inte att nån ska bli min frihet genom att befria mig
från diverse livsledor, så kär kan man fan inte bli så att det funkar!
Men nån som blir ens frihet i livet, ens frihet att bara vara sig själv helt
och fullt! Inga krusseduller och annat trams, man är två människor tillsammans
som är sig själva!!

Män är sig själva, inga krusseduller men det duger inte för oss,
för han har ju inte sökt med blåslampa efter oss, inte vigt sitt liv åt att
romantisera ihop det perfekta.
Nä, det kanske är männen som fattat det här med frihet!!

Puss från Diana som väntar på min frihet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0