På öppen väg i en öppen bil!


Det slår fan aldrig fel.
Regn, ett evigt jävla regnande varje gång
jag ska se Ulf Lundell på Brottet.
Förra året i Falkenberg var det minsann sol
men det är som om det vilar en förbannelse över
det där jävla Brottet.

Fast ALLA gånger har det spruckit upp och slutat
regna lagom tills det är dags för Uffe att kliva upp
på scen.

Jag som är så kort är rädd att krympa ännu mer
och jag får för myket regnvatten på mig.
Inte så lätt att leta upp en gödselhög att ställa mig i
så att jag kan växa istället.

Men va fan, jag har en poncho och för Ulf Lundell
kan jag ta några regndroppar! NÅGRA, inte en öppen himmel!

Hitza hitz sagt är sagt. Ett ord är ett ord och en pakt är en pakt.
Ett löfte är ett löfte och en ed är en ed!

Lördagspuss från tjej som är lika exalterad som ett barn på julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0