Utan humor & ironi skulle jag inte överleva.


Jahopp, då var det mammas tur att bli sjuk.
En tia-attack i tisdags men min kära mor vägrade att
åka till akuten så det tog  två dagars tjat och en utskällning
att få dit mamma på torsdag natt.

Det första mamma sa till mig när jag kom till akuten
var att hon hatar mig.

Sen undersökningar och annat juks. Mamma vägrade ta av sig
sina sockar för hon hade "hemska" fötter sa hon men
doktorn kämpade av dom.

Vilken månad det var visste inte mamma och hennes
personnummer gjorde henne flera år yngre.
Hon var inte helt sugen på att bli inlagd men när doktorn
övertalat henne om att det var bäst vände hon sig till mig
och åter igen hatade hon mig.

Sen letade hon efter sina glasögon som satt på huvudet och när
hon fick syn på kläderna som hängde på kroken frågade
hon om det var hennes kläder och när jag svarat ja undrade
hon om hon verkligen hade svarta långbyxor på sig!

CT:n visade en gammal skada på höger hjärnhalva,
var den kommer ifrån vet man inte men troligtvis en propp eller
en bränd skada sen många år tillbaka. Småkärlssjuka konstaterade och troligvis
en tia-attack innan den i tisdags.

Dagen efter skulle min mamma hem, det bara va så och
helgen har mamma spenderat hemma.

Hon mår som innan säger pappa, själv har jag inte pratat med mamma.
Hon tycker att jag tjatar och gnäller!!

Söndagspuss från Diana som är bekymmrad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0