Vad då, får jag inte bli det?



Blir du sur om jag inte.....

En del ställer den frågan i samband med att dom ska
tala om för en att någonting inte blir av.
Om nån fått förhinder eller inte orkar något.

De flesta svarar: Nej, det är lugnt.

Fick den meningen i lördags.
Blir du sur om jag inte.....

Ja det blir jag, svarade jag då.

Tillbaka fick jag ett argt och abrupt svar.

Varför frågar man blir du sur om jag inte....
om man inte får bli sur!
En fråga ger utrymme för ett svar och just på den frågan
kan man ju bara svara ja eller nej. Så ställer man frågan
blir du sur om jag inte.....kan man inte bli sur om nån svarar ja.


Sorry, men jag kan tyvärr inte....
För att få mer sympati kan man säga: Jag är hemskt lessen men.....

Se vilka svårigheter det kan bli med meningsuppbyggnader!

Min kompisa sa idag att jag har den torraste humorn ever,
och jag är fan glad över min torra humor i så fall för jag
får många tillfällen att skratta åt saker som uppenbarligen
inte är så jäkla roliga då=)

Måndagskyss från tjej som inte är det minsta sur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0