Do as your told!!


När jag var liten sa mamma massa saker som avslutades
med meningen:

Annars får du skylla dig själv!

- Kissa innan vi åker så du inte blir kissnödig på vägen.
- Jag är inte kissnödig!
- Blir du kissnödig på vägen stannar vi inte, då får du skylla dig själv.

- Gå och hämta dina kläder nu annars blir dom inte tvättade
och då får du skylla dig själv!


Om jag kissade innan vi åkte men ändå blev kissnödig på
vägen fick jag ju inte skylla mig själv för då gjorde jag ju
som mamma sa. Alltså no one to blame.

Så hade jag haft en sambo inatt när jag kom hem som hade
sagt åt mig:

- Stäng av datorn och sluta slaffsa i dig jorsnötsringar.
Gå och lägg dig, håll käften och sov annars får du fan skylla dig själv
om du är trött under bröllopet imån!

Men det var liksom ingen som sa det till mig inatt kl fyra så
inte kan jag skylla mig själv för att jag är trött.
Så vems fel är det?

Jo, sambons fel, sambon som inte finns så helt enkelt bär
jag inget ansvar för att jag har trötthetspåsar under ögonen.

Skyll sig själv, du den där som inte finns.

Min ursäkt för trötthet:
- Sorry asså men det var ingen som sa åt mig att gå och lägga mig i tid!!

Puss från tjej som kan sköta sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0