Jag och min hattjävel!!


Studenten, denna ljuvliga dag!
Min student var fan topp och damn va skoj jag hade.
Eftersom att jag och min syster är ofrivilliga tvillingar
tog vi ju givetvis studenten på samma dag men jag tror nog
fan att jag längtade mer än henne.

Champagnefrukost hemma hos oss men fröken Diana
drack inte på morgonen. Kunde inte riskera att vara full
för fy tysan, jag skulle ju hålla två tal, till våra lovely lärare.

And then we hade the studentfest med de flesta eleverna
i vår trädgård. Vi hade turen att ha strålande sol, nästan
så att det var lite för varmt mitt på dagen.

Lyckligast var ändå mitt betyg, högsta betyg fick jag
och givetvis måste jag skryta om det. Tvilling-Linda
fick också detta vackra betyg!
Är man bäst så är man!!
Och fan vad jag älskade att få ha studentmössa!!

Sen kom ölen fram och musiken och alla glada människor.
Ja, fy fan vilken lyckad dag.
Mindre lyckat var att grannfan började borra mitt i ottan och
min lösning på problemet var att lägga mig i solstolen i skuggan
i trädgården med solglasögon på och fortsätta sova.

Solglasögonsränderna var utan dess lika när jag vaknade.

Dagen efter var mindre skoj; bakfylla, ångest över att inte träffa
alla människor varje veckodag. Oro för om jag skulle klara plugga
på högskolan. Och bajs för att städa trädgården.
Äckliga ölburkar, ciderflaskor och kletiga vinglas+flera hundra fimpar!!
2005, denna underbara sommar!!

Studentpuss från tjej som njöt varje sekund av den dagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0