Svenneafton!


Idag är det då den stora dagen, dagen då nästan alla
svennar satsar på party och en karatefylla.

Inte fan tänker jag vara sämre, jag ska äta och dricka ihjäl mig,
gärna dansa sönder mina fötter också och skråla på
en gammal dänga genom stan vid ankomsten!

En krans som hänger på sne och dessutom dansar på
sista valsen, skor i handen, blåsor på mina hallux valgusar
och panikrökning, så kommer det vara när jag är på väg hem
på morgonkvisten.

Och när jag väl går och lägger mig kommer jag hata
de skrikande jävla måsarna utanför mitt fönster!!

Sanningen är nog lite annorlunda.
Vi gamlingar spenderar dagen på galgberget med eftermiddagsfirande,
mat med goda vänner på kvällen men sen, senare framåt kvällskvisten
kryper fjortis-Diana fram. Ölen och ciggen kommer också fram då
och sen urartar det till ovan beskrivda kväll!

Inga bildbevis kan avslöja mig, jag är kameraproffset bland mina
vänner och mitt minneskort befinner sig i Side, Turkiet!

Midsommar, here I fucking come!!

Midsommarkyss till ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0