Vill man ha får man minsann ge!


Läste i HP idag om att det ska krävas lite mer att få bli
blodgivare och därmed måste lokalerna byggas om osv.

Halland ville få uppskov för att hinna med sin ombyggnad
och HP skriver:

"Socialstyrelsen säger nej – utom när det gäller homosexuella män. Dessa kan stoppas som blodgivare ytterligare ett år. Orsaken är att läkemedelsföretagen av säkerhetskäl inte vill riskera att få deras blod när de till exempel tar fram nya medel mot cancer med hjälp av blodprodukter. Något som landstingen i framtiden måste kunna garantera om de vill sälja blod."

Jag fattar faktiskt inte- på riktig!
Varför kan man inte hitta botemedel med hjälp av deras blod.
Är det för att man tror att dom är människor som riskerar att
få HIV så fort dom har sex? Skulle homosexuella män vara
så mycket mer ansvarslösa än alla andra att läkemedelsföretagen
förutsätter att risken för smitta är så mycket större?

Födomarna lever ju rätt fett i myndigheternas värld, way to go!!

Min lillasyster hade varit död om hon inte fått blod som en snäll människa
skänkt. homosexuell eller inte. Hon lever och vi är tacksamma.
Dock får min syster lite ris som inte själv lämnat blod för att
bidra till nån annans överlevnad. Jag hade lämnat blod om jag hade fått.
Men nej, klart mitt blod inte passar till det!

Skulle man tacka nej till blod om det var ens överlevnad?
Nej, så alla borde faktiskt lämna blod. Inte bara ta för givet
att det finns blod att få om man skulle råka ut för något!!

Torsdagspuss från tjej som snart ska klippa sig!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0