Att jag aldrig lär mig!


Av nån konstig anledning gör jag samma misstag flera gånger om året.
Blir lite sugen på en schysst marinerad köttabit, en kotlett helt enkelt.
Tänkte igår att det skulle vara jäkla gott med en kotlett så det blev middagen
idag.
Alltid samma visa: Blir lite smått äcklad när jag ska röra köttbiten
och krydda men så tänker jag att den blir nog god när den blir klar.

Precis när den är färdig ser den yummi ut och fy fan vad gott det
ska bli. Efter två tuggor kommer jag fram till att det inte var så jäkla gott
och efter ytterligare två tuggor drar jag samma slutsats som jag gör varje gång.
Fy fan vad äckligt med kött, fy!
Men så är jag fär lat för att laga något annat och det är ju lika
bra att äta upp den nu när jag lagat den.
Efter att köttet ätits upp får jag alltid ont i magen, mår illa och
blir äcklad och tänker:
ALDRIG MER ATT JAG SKA ÄTA KOTLETT!

Inte tills nästa gång jag är trög och tänker: Det skulle vara gott med en marinerad köttbit....

Fredagspuss från köttfylld Diana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0